Rasy występujące w Lohikaarme
Ludzie
Najliczniejsza rasa. Przybyli tu przed wiekami i zasiedlili tą krainę. Zajmują się wszystkim tzn. czym popadnie. Mogą być najlepsi w danej branży ale dzięki ogromnemu wkładowi w to co robią. Żyją przeciętnie do dwustu lat.
Elfy
Stara rasa jak świat. Słyną z mądrości i zamiłowania do sztuki. Przez wielu postrzegani są jako wyniosłe i zarozumiałe istoty; od tego opisu odbiegają jedynie orkowie. Żyją do czterystu lat. Istnieją różne ich odmiany:
Elf leśny
Żyją w lasach lub uprawiają ziemię. Ćwiczą łucznictwo i polowanie. Są silniejsi niż ich różnoracy kuzyni oprócz orków. Nie pałają miłością do żadnych z nich. Znają miejscową gwarę.
Wysoki Elf
Mają największe zamiłowanie do magii. Są najwyższymi przedstawicielami elfów. Gardzą innymi istotami. Nie zapuszczają się zbytnio poza swoje tereny.
Ork
Są to upodlone elfy; m.in. torturowane. Są to postacie o złym charakterze, niskiej inteligencji, ale o dużej sile i dużej prędkości marszu, a zarazem o dużej odporności na trudy drogi oraz walki. Często mieszkają w jakiś osadach.
Czarny Elf
Podły lecz sprytny elf. Dawno temu przeszły na stronę zła.
Drakończycy
Można na nich powiedzieć że są braćmi smoków. Lepiej od innych ras potrafią oswoić smoka lub go okiełznać. Czasem posiadają cechy gada, a tak normalnie wyglądają jak ludzie. Żyją do trzystu lat.
Sarkini
Jest to rasa zmiennokształtna. Każdy osobnik zmienia się w jedno zwierzę. Zmieniają się często w dowolnym czasie kiedy chcą.. Żyją do dwustu lat.
Wahir-Wampir
Inaczej zwani wampirami. Pochodzą od nieśmiertelnego syna Alexandra Corvinusa Markusa ugryzionego przez nietoperza.Posiadają dłuższe kły za pomocą których wysysają krew która daje im siłę. Są cztery sprawdzone i nie zawodne sposoby zabicia wampira i jeden zawodny:
- Wbicie w serce wampira osikowego kołka.
- Wystawienie go na działanie promieni słonecznych.
- Spryskanie Świętą Wodą lub Wodą Święconą.
- Ucięcie głowy ostrzem wykutym ze srebra.
- (Zawodny!) Podanie wampirowi do wypicia krwi zmarłego(jeśli położy się do trumny przeżyje!)
Lykan- Wilkołak
Rasa pochodzi od nieśmiertelnego syna Alexandra Corvinusa Williama ugryzionego przez wilka. Pierwsze wilkołaki nie umiały przemieniać się z powrotem w ludzi. Obecnie potrafią się przemieniać i są niezwykle potężne.
Nieśmiertelni
Rasa powstała dzięki Dżumie która przetrzebiła wioskę Alexandra Corvinusa w V wieku. Zmutowała w jego organizmie i zapewnił mu nieśmiertelność. Dzięki tej rasie powstali Drakoni.
Drakonie
Jest to rasa powstała bardzo dawno temu. Jest to najpotężniejsza rasa i idealni królowie. Jedna z legend mówi że serce Drakona składa się z maleńkich kawałków serc wszystkich żyjących smoków. Kiedy wykluwa się nowy smok Starszyzna wyjmuje mu kawałek serca i w magiczny sposób przenosi do ciał wszystkich Drakonów. Rasa ta jest połączeniem wszystkich zalet każdej rasy. Drakonie to urodzeni królowie. Potrafią wszystko a zabić ich można jedynie specjalnym ostrzem: mieszanką diamentu, złota, srebra i krwi pradawnego smoka. Mogą uczynić członka wybranej rasy nieśmiertelnym.
Rasy smoków
Jest ich wiele lecz posiadanie niektórych ma swoją cenę. Aby się dowiedzieć więcej o wybranej rasie idź do Mentora i dowiedz się więcej. Jednak musisz przynieść 10 złotych monet za ujawnienie prawd o jednej rasie. Oni też pomogą w sprowadzeniu danych smoków. Za co żądają 1 rubina. Przecież to ich praca i muszą zarabiać... Pierwszy smok jest darmowy i można wybrać mu jedną z trzech ras: Dahrin, Menhir lub Karisan.
Dahrin
Najbardziej spotykana rasa. Nie da się ich opisać tak do końca. Te smoki są różne jak stworzenia w Altehr. Są agresywne, spokojne, duże, małe. W większości żyją na lądzie i posiadają skrzydła. Zieją ogniem lub lodem. Gady z tej rasy występujące w wodzie mogą razić prądem (tylko w zbiorniku wodnym!).
Menhir
Są to smoki ziemne. Zazwyczaj nie posiadają skrzydeł. Zamieszkują jaskinie, tunele przez siebie wykopane. Mają bardzo twarde łuski, wytrzymałe pazury. Nie należą do przyjaznych stworzeń, więc radzę do nich nie podchodzić.
Karinsan
Posiadają pióra, lecz nie zawsze są w całości nimi pokryci. Są wszystkożercami. Jest to rasa łagodna, oprócz w przypadkach gdy ujrzą zagrożenie dla swego gniazda.
Smok Ognia
Smoki Ognia to jedne z najpotężniejszych bestii leśnych, gdyż panują nad prawie niezwyciężonym żywiołem. Potrafią zmusić ogień, by trawił wyłącznie wskazane mu siłą umysłu smoka przedmioty i przybierał dowolne kształty, czy po prostu zapalił się we wskazanym miejscu. Niejednokrotnie smoki pozwalają płomieniom na samowolę, co rychło prowadzi do niebezpiecznych pożóg. Same gady bywają lekkomyślne i beztroskie, zwłaszcza za młodu, gdy tańczą na nieboskłonie tak, jak iskry ulatujące w niebo z ogniska.
Smok Wody
W przeciwieństwie do większości smoków te bestie kochają zabawy w wodzie, w której mogą przebywać całymi godzinami. Świetnie pływają, potrafią nurkować przez dłuższy czas bez zaczerpnięcia powietrza. W walce wykorzystują swój żywioł do ataków, panując nad falami, zmieniając biegi rzek czy wywołując trujące opady z chmur.
Smok Ziemi
Smoki te wywodzą się od pierwszej bestii stworzonej przez dawno zapomniane bóstwa ziemi po to, by strzegła bezpieczeństwa Luhikaarme. Wszystkie gady tego żywiołu wyjątkowo mocno przywiązują się do terytorium, na którym żyją i w jego obronie dadzą z siebie wszystko. Są niezwykle niebezpieczne w walce - panują nad ziemią, mogą sprawić, by z gór potoczyły się lawiny, ruchome piaski wchłonęły ich przeciwnika oraz by nastąpiło trzęsienie ziemi.
Smok Powietrza
Powietrze to właściwie żywioł wspólny dla wszystkich istot latających, lecz te smoki są szczególnie z nim związane. Więź owa pozwala im na wyczuwanie całym swoim jestestwem wszelkich kominów powietrznych, wiatrów i wirów. Dzięki temu są one niezrównanymi lotnikami, a ich ewolucje powietrzne zapierają dech w piersiach każdemu z mieszkańców Luhikaarme. Niebo stanowi ich świat, z obłokiem tańczą w świetle gwiazd. Smoki Powietrza to wolne duchy, mające władzę nad wiatrem, których jak i jego, nikt i nic nie zatrzyma.
Smok Natury
Smoki Natury żyją wśród drzew i piasków, nad brzegiem Zatoki Błękitnych Mgieł oraz na Polu Bitwy - tam, gdzie życie rozwija się bujnie i tam, gdzie go prawie nie ma. Te sługi natury po swych dawnych stworzycielach przejęły zadanie czuwania nad rozwojem zieleni. Śpiewając wciąż Pieśń Lasu, podtrzymują istnienie niesamowitych roślin Luhikaarme. Potrafią w obliczu zagrożenia wezwać siły natury na pomoc, przez co są niezwykle potężnymi przeciwnikami.
Smok Ciała
Już na pierwszy rzut oka widać w Smokach Ciała ogromną siłę. Mimo to są smukłe i w pewien sposób delikatne. Wypełnia je miłość do otaczającego je świata, ponieważ właśnie z niej powstały. Kiedy ktoś zagraża ich najbliższym, potrafią wpaść w szał, którego nikt nie jest w stanie powstrzymać. Są świadome własnego istnienia, zasłuchane w szum krwi, płynącej wraz z życiem w arteriach, zapatrzone w błyski zwojów nerwowych, zafascynowane misternością i maestrią serca oraz płuc. Gdy rozwijają skrzydła i podrywają się do lotu, rozkoszują się każdym skurczem mięśni.
Nigdy nie opanowały sztuki przyzywania jakiegokolwiek sprzymierzeńca, w walce polegają tylko na sobie, na własnej sile. Przewagę innych niwelują jednak zrozumieniem i pełną akceptacja siebie, pozwalającą na ignorowanie, a nawet leczenie ran. Tylko ten, kto sięgając w głąb siebie, we śnie słyszy swe serce, może stać się Opiekunem jednego z nich.
Smok Cienia
Smoki Cienia powstały na długo przed tym, nim do Luhikaarme zaczęło ściągać więcej ludzi. Ich niezwykłe umiejętności wtapiania się w cień oraz bezszelestnego poruszania się spowodowały jednak, że ten gatunek został przez hodowców odkryty dosyć późno. Upodobały sobie te zakątki i zakamarki, w których panuje najgłębsza ciemność nawet w środku dnia, choć potrafią doskonale się maskować nawet w najdrobniejszym i najlichszym cieniu rzucanym przez rośliny czy zwierzęta. Ta umiejętność sprawia, że gdy smok zdecyduje się ujawnić, robi wrażenie powstającego właśnie z cieni. Niebezpieczne w walce - potrafią przeciwnika zaskoczyć zarówno niespodziewanym pojawieniem się w miejscu, w którym można by przysiąc, że niczego nie było, jak i wywołaniem głębokiej ciemności, otaczającej walczących.
Smok Duszy
Te delikatne i potężne zarazem stworzenia są jednymi z najbardziej tajemniczych gadów zamieszkujących Luhikaarme. Promieniuje od nich światło, które nie rozjaśnia drogi, powoduje jednak napływ pozytywnej energii do hodowcy. W walce potrafią zadać bolesne ciosy, a w chwilach największego zagrożenia lub gniewu spowodować utratę wszystkich wspomnień przeciwnika, napełniając w zamian jego duszę strachem i pragnieniem śmierci.
Smok Elektryczności
Smoki Elektryczności są bardzo ruchliwymi i niecierpliwymi stworzeniami. Łatwo poddają się napływowi agresji. Nie posiadają może wielce zahartowanego ciała i mocnych łusek, jednak żaden ze smoków nie jest w stanie im dorównać zwinnością. Każdy z nich posiada coś wyjątkowego – tajemniczą iskierkę, tlącą się w ich olbrzymich oczach.
Smok Śmierci
Smoki, które otrzymały w darze część potęgi Szkarłatnych Bogów. Potrafią przywołać na swoje rozkazy tchnienie śmierci lub sprawić, że zwykle niesłyszalny dla śmiertelników zew umarłych zabrzmi w uszach przeciwnika. W wyjątkowych sytuacjach sami bogowie, od których te gady powstały, przychodzą im z pomocą, użyczając mocy swojej zemsty. Niezwykle groźny to oręż, powodujący, że Smoki Śmierci wzbudzają strach w wielu istotach zamieszkujących Luhikaarme. Przyczynia się do tego również umiejętność tych stworzeń do praktycznie bezszelestnego poruszania się i zjawiania się znienacka tam, gdzie nie były oczekiwane - tak samo, jak to czyni Śmierć, która je stworzyła.
Smok Światła
Smoki, które były darem starożytnych bogów dla ludzi zamieszkujących Luhikaarme, rozjaśniają świat hodowcom, odpędzając od nich wszystkie czarne myśli i złe wspomnienia, przynosząc radość i otuchę. Gady o niezwykle szlachetnym charakterze nade wszystko umiłowały sobie prawość służąc ludziom, którzy się nią charakteryzują. W walce wykorzystują potęgę światła, a w krytycznych chwilach na pomoc przychodzą im ich stwórcy.
Smok Umysłu
Smoki Umysłu wyróżniają się wśród innych stworzeń niezwykłą mądrością i inteligencją. Podobnie jak ich twórczyni, cenią sobie sprawiedliwą i uczciwą walkę, wrażliwe są na wszelkie przejawy bezprawia i niegodziwości. W pojedynku posługują się najczęściej atakami umysłowymi, dzięki którym zdobywają przewagę nad przeciwnikami polegającymi na brutalnej sile.
Smok Anioł
Dzięki tym smokom zachowana jest równowaga między dobrem i złem. Ich natura daje im przewagę podczas walk, ponieważ mało który przeciwnik zdaje sobie sprawę z tego, jak wielką duszę wojownika posiada każdy Anioł. Chociaż te smoki potrafią pokazać pazur, agresywne są jedynie podczas pojedynków z innymi bestiami.
Smok Brylantu
Smok Brylantu
Smoki najczystsze, najbardziej niewinne ze wszystkich. Są niepowtarzalne, nieprzemijające i piękne. Specjalnie ukochały prawdę, honor i uczciwość, gdyż symbolem właśnie tego są kryształy, a zwłaszcza czyste brylanty. Czerpią z otoczenia światło, które przekształcają w blask zabójczy dla przeciwników, dysponują także niezwykłą siłą. Niezłomne i władcze, okiełznać się dają jedynie ludziom obdarzonym najczystszymi głosami, gdyż poznały i ukochały ogromną moc dźwięków.
Smok Burzy
Te smoki, zrodzone z powietrza i wody, ożywione elektryczną namiętnością swoich pierwszych przodków, panują nad trzema żywiołami, wywołując w czasie swoich zabaw niejednokrotnie potężne zjawiska atmosferyczne. Ich ryk przeistacza się w grzmoty, uderzenia ich łap powodują wyładowania elektryczne, a błyski z rozjarzonych wściekłością w czasie walki oczu przeradzają się w pioruny. W czasie, gdy są w pogodnym usposobieniu lubią zbierać niezapominajki i szafirową wodę, przypominające im o protoplastce rodu, oraz srebrny piasek, który kolorem przypomina łuski Smoka Powietrza.
Smok Chaosu
Smok, który powstał przy użyciu czarnej magii poprzez poświęcenie trzech mędrców i scalenie ich w jedno stworzenie. Bestia obdarzona jest niewiarygodną zdolnością, a mianowicie - panowaniem nad trzema żywiołami, za co odpowiadają poszczególne głowy. Dodatkowo gad posiada inne wyróżniające talenty, w tym niewiarygodną siłę, przez co nie jest łatwym przeciwnikiem do pokonania. Smok Chaosu nie należy także do potulnych - jest bowiem agresywny i tylko potężni hodowcy są w stanie go okiełznać. Czy i Tobie się uda? Złamanie praw natury i poświęcenie przyjaciół ma swoją cenę...
Smok Czasu
Czas nie ma początku ani końca i to samo można powiedzieć o Smokach Czasu. Zawsze były i zawsze będą, w lepszej lub gorszej formie. Te chowańce widzą całą przeszłość, teraźniejszość i przyszłość każdej istoty czy przedmiotu, w przypadku zaś przyszłości są w stanie zobaczyć różne wersje rozwoju wydarzeń i wybrać z nich tę najkorzystniejszą dla siebie.
Przygarnąć może te smoki jedynie ten, kto posiądzie tajemniczą Klepsydrę Ogdoad. Będzie mu dane wyjść poza granice czasu i przestrzeni, by sprowadzić na Ziemię przedwieczną bestię. Podczas podróży do sfery astralnej można natrafić na smocze jajo uformowane z myśli i czystej, pierwotnej energii wszechświata. Tylko siłą swego umysłu i wyobraźni można zatrzymać je w ludzkich wymiarach.
Smok Demon
Smoki te kierują się chaosem, dobrze przemyślanym geniuszem - potrafią zaplanować cios tak, aby zadał przeciwnej bestii jak największy ból. Gdy w grę wchodzi walka do ostatniej kropli krwi, żaden przeciwnik nie ma szans z bezlitosnym, nieposiadającym w sobie ani krzty dobra Demonem. Potęgę tych smoków docenił nawet sam Ifryt - strażnik piekieł, najpotężniejsza ognista istota - często pomagając im podczas pojedynków.
Dracolich
Te smoki przeżyły swoją śmierć, na skutek klątwy zaklętej w ostrzach pozostały jednak związane ze swoimi ciałami na ziemi, a raczej z tym, co z nich pozostało - ze szkieletami. Niezwykle trudno zranić w jakikolwiek sposób takiego smoka, gdyż nie posiada on podatnego na ataki ciała. W walce posługują się magią, która dla zwykłych, śmiertelnych istot jest niedostępna i wyjątkowo niebezpieczna.
Smok Eteru
Smoki Eteru są subtelne, a jednocześnie przepełnione pozytywną energią. Posiadają nadzwyczajną intuicję, pozwalającą im na unikanie wielu zagrożeń czy doskonałe rozpoznawanie nastrojów swojego hodowcy. Opanowały też umiejętność tworzenia groźnych próżni oraz zmuszania do posłuszeństwa gwiazd, przez co są niezwykle niebezpieczne.
Smok Feniks
Te szlachetne smoki posiadają niezwykłą odporność na płomienie, sprawiającą, że nawet wielkie, szalejące wokół nich pożary nie sprawią im najmniejszej krzywdy. Przejmując nieco magii feniksów, dzięki ich łzom potrafią wytworzyć niezwykłą więź z tymi ptakami, więc potrafią je przywołać na pomoc i zaczerpnąć od nich niektórych czarodziejskich mocy.
Smok Hallowen
Smoki Halloween w myśl tradycji tego święta mają przy sobie zawsze jakieś słodkie poczęstunki dla duchów, często taszczą też ze sobą olbrzymią dynię z wydrążonymi otworami. Gdy któryś ze smoków odważy się zaatakować Smoka Halloween, może zostać pokonany poprzez nałożenie owej dyni na głowę. Niekoniecznie wpływa to dobrze na późniejsze zachowanie własnej godności, zwłaszcza gdy przeciwnik, który tego dokonał, zanosi się niezbyt przyjemnym śmiechem. Smoki tego żywiołu mogą poczęstować cukierkami wywołującymi słodkie zapomnienie, a w przypadku co bardziej łakomych smoków nawet zwykłymi łakociami. Chowańce - łasuchy z pewnością im się nie oprą i zrezygnują z walki.
Smok Kryształu
Na pierwszy rzut oka Smok Kryształu może wydawać się kruchy i słaby, jednak to tylko pozory. Posiada ogromną siłę wewnętrzną, która pomaga mu w walce i sprawia, że jest w stanie odnaleźć na wyprawach naprawdę niezwykłe przedmioty. Mimo że łuski gada są delikatne, to jednak bije od nich blask, oślepiający niektórych przeciwników. W szale bitewnym lub w gniewie smok uwalnia magiczną moc, pełną kryształowego światła. Bestie tego żywiołu najbardziej ukochały prawdę, honor i uczciwość, gdyż właśnie to symbolizuje kryształ.
Smok Księżyca
W sercu tego niezwykłego stworzenia kryje się potęga Srebrnego Globu. Jest to smok bardzo rzadko spotykany, nader kapryśny i nieufny. Aby okiełznać bestię tego żywiołu, hodowca musi wykazać się nie lada cierpliwością, bowiem Smoki Księżyca nie przepadają za towarzystwem słabych, w ich mniemaniu, istot, jakimi są ludzie.
Smok Lodu
Smoki, które ukochały sobie życie w samotności pośród najmroźniejszych szczytów Gór Północnych. Paradoksalnie ich temperament jest iście ognisty, nie dają się więc okiełznać byle komu. Bardzo prosto je rozdrażnić, ale kiedy staną do walki, łatwo się nie poddadzą. Ich bliskimi kuzynami są Smoki Śniegu.
Smok Magii
Te niesamowite smoki istnieć mogą wyłącznie dzięki ludzkim marzeniom, śnionym w najgłębiej ukrytych zakątkach Luhikaarme, pełnych starej i niepoznanej przez nikogo magii, miejscach znanych niewielkiej grupie hodowców. Położenie ich jest pilnie strzeżone, zdradzane wyłącznie wybranym osobom, które swą prawością charakteru i zaangażowaniem w życie Luhikaarme udowodniły, że są godne posiadania takich chowańców. Smoki zrodzone z wyobraźni i magii odwdzięczają się swym opiekunom, spełniając ich skryte pragnienia. Władają czarodziejskimi mocami, których uderzenie potrafi być zabójcze dla przeciwnika.
Smok Magmy
Smoki Magmy okryte są mgiełką tajemniczości, gdyż można je otrzymać jedynie za pomocą Paczuszki Pandory. Gady te posiadły władzę nad magmą, potrafią sprawić, by jej erupcje niespodziewanie nastąpiły tam, gdzie nie ma wulkanów. Same z niej powstały i doskonale się czują nawet otoczone morzem lawy, zabójczym dla przeciwnika.
Zmiana w smoka magmy jest dla bestii bardzo bolesna, toteż chowaniec w czasie przemiany wije się z bólu, rycząc przeraźliwie. Na szczęście nie trwa długo i rychło po niej ciało gada przypomina już lawę. Mimo usilnych prób alchemików i Gilfuina, nie udało się jeszcze opracować innego sposobu otrzymania tych rzadkich gadów. Gdy znaleziono pierwsze Serce Magmy, żywiono nadzieję, że pomoże ono w tworzeniu bestii tego żywiołu, niestety okazało się, że nie ma ono z nimi żadnego związku.
Smok Melancholii
Te smoki, pełne dostojeństwa i powagi, wzbudzają mimowolny szacunek u każdego, kto je zobaczy. Rodzą się tylko jesienią, gdy drzewa, tęskniąc za minionym latem, przybierają kolorowe szaty. Smoki Melancholii są jednymi z najspokojniejszych istot w lesie, często wyciszone, sprawiające wrażenie zadumanych, spoczywają nieruchome, stapiając się z lasem tak, że trudno je dostrzec. Jeżeli jednak zostaną wezwane do bitwy, są potężnymi wojownikami potrafiącymi przywołać do umysłu przeciwnika jego wspomnienia, przez co traci on chęć do dalszej walki.
Smok Metalu
Smoki Metalu są twarde i mocne jak skała. Podczas walki niemal nikt nie jest zdolny stawić im czoła – łatwo się nie poddają, przez co sprawiają wrażenie niezwyciężonych. Ze względu na upór i hardość wydają się nieprzystępne. W momencie wykonywania powierzonych im zadań nic nie może ich rozproszyć, są zawsze precyzyjne i perfekcyjnie robią to, co do nich należy, nie kwestionując żadnych rozkazów. Ich twarde serca nie odczuwają emocji i nie poddają się wrażeniu chwili. Metal oznacza również wytrwałość w bojach, więc smoki te posiadają ogromną siłę niszczenia, a ich ataki są zabójcze.
Smok Nekromancji
Smoki Nekromancji, w przeciwieństwie do zamysłów tego, przez kogo powstały, władają nie ciałami, a duszami zmarłych. Potrafią przywołać na swoje życzenie nieumarłego bądź złodzieja dusz. Podobnie jak Smoki Śmierci mogą sprawić, by śmiertelny przeciwnik usłyszał to, czego normalnie nie rejestrują jego zmysły, choć zwykle wybierają one lament potępionych, który działa jak potężna fala uderzeniowa. W największym niebezpieczeństwie stworzenia te przywołują dusze zmarłych wojowników, by stanęły w ich obronie. Powstawszy dzięki klątwie rzuconej przez maga kochającego sztukę, zwłaszcza tę przedstawiającą smoki, największy szacunek żywią dla osób potrafiących dobrze przedstawić je na swoich rysunkach i swój talent wykorzystujących dla opracowania albumów ze wszystkimi rodzajami skrzydlatych gadów, które uda im się spotkać podczas leśnych wędrówek – dla smoczych grafików. Tylko oni potrafią okiełznać bestie tego żywiołu.
Smok Nocy
Smoki tego żywiołu rodzą się z legendarnych klejnotów dzięki nocnym marzeniom. Znakomicie rozumieją swoich właścicieli i zsyłają im czasem piękne sny. Najlepiej czują się po zapadnięciu zmroku, są spokojne i ciche jak sama noc. Posiadają potężną magiczną moc i potrafią władać marzeniami. Biada przeciwnikowi, któremu przyjdzie walczyć z własnymi, powołanymi do istnienia marami.
Smok Piasku
Smoki te uosabiają wielkie pustynie. Wiecznie prą do przodu, nie hałasując, zachowując swój ból dla siebie. Bywają egoistyczne i zamknięte w sobie, ale ich oddanie nie zna granic. Większość z nich uwielbia drogocenne przedmioty. Dzięki umiejętności manipulacji piaskiem i pustynnymi wichurami doskonale radzą sobie w walce. Najczęściej upodabniają się umaszczeniem do piaszczystych pustkowi.
Smok Piernik
Smoka Piernika wyrabia się ręcznie z mąki, szafirowej wody, mleka, miodu i przypraw, a następnie wypieka w piecu w odpowiedniej temperaturze. Są najsłodszymi ze wszystkich bestii, jednocześnie jednak bardzo rzadko spotykanymi. W walce stosują niekonwencjonalne, acz skuteczne chwyty.
Ponoć mąkę, miód, mleko i przyprawy na Smoka Piernika będzie można kiedyś zdobyć w Siedzibie Hodowcy, a samego gada upiec w jej tajemniczej kuchni. Należy jednak uważać na Kaczkę Pytajkę (pojawia się w tym samym czasie co Hiszpańska Inkwizycja), bo po spotkaniu z nią trzeba będzie odpowiedzieć na zadane pytanie, w przeciwnym wypadku można zostać ukaranym utratą smoka lub rubinów.
Smok Słońca(Wakacji)
Smoki te rodzą się latem, gdy promienie słoneczne mogą je ogrzewać dłużej, niż w inne pory roku. Są łagodne, lecz w walce okazują się prawdziwymi wojownikami, przywołując gorące kule, których żar, jak i gorąco słońca, nieznośny jest dla przeciwników. Swym blaskiem potrafią rozjaśnić otoczenie. Zwykle majestatyczne i potężne w najgorętsze miesiące roku, będące porą ich urodzin, przypominają sobie młode lata. Beztroskie zabawy na plaży, jakim oddają się nawet mędrcy tej rasy spowodowały, że latem gady te nazywane są Smokami Wakacji.
Smok Śniegu
Gdy nadchodzi kalendarzowa zima i Mglistą Polanę pokrywa śnieg, w Luhikaarme pojawiają się jaja sezonowego żywiołu - Smoka Śniegu. Te gady wyglądają niezwykle majestatyczne i dostojne. Mimo swego zimnego i poważnego oblicza, wcale nie są obojętne czy zarozumiałe. Przywiązują się do właściciela i słuchają go jak żadne inne chowańce. Posiadają czuły węch oraz bystry wzrok. Biegają oraz latają z ogromną szybkością, a wszystko to dzięki smukłości i gibkości swego lodowego ciała. Potrafią wcisnąć się w każdą szczelinę, dzięki czemu mogą znaleźć ogrom skarbów na wyprawach.
Smok Świąt
Podczas bożonarodzeniowego okresu wiele ze smoków zmienia swój dotychczasowy żywioł, by lepiej przeżywać magię świąt. Wśród radosnych zabaw i figli gady te potrafią obsypać innych deszczem bombek albo tak udatnie naśladować zawołania Mikołaja, że wydaje się, jakby był on przez cały czas gdzieś w pobliżu. Smoki Świąt podkładają także niespodzianki w najmniej spodziewanych miejscach, trzeba jednak pamiętać, że są one dosyć frywolne i prezent może okazać się pułapką-żartem.
Smok Świetlik
Majestatyczne i wyniosłe smoki tego żywiołu budzą zazdrość wśród wielu swych pobratymców. Na tle innych gadów wyróżnia je zwłaszcza emanujący światłem koniuszek ogona. Są bardzo delikatne i wrażliwe. Jako stworzenia z natury łagodne nie są zbyt wojownicze, jednak biada tym, którzy dadzą omamić się ich wewnętrzną zielenią...
Smok Urodzaju
Smoki Urodzaju zachwycają swoim wyglądem każdego śmiertelnika. Kojarzą się ze szczęściem i świeżością, przywołują pozytywne uczucia nawet do najbardziej zatwardziałych serc. Nienawidzą walki, wolą omamić przeciwnika złudnym wrażeniem radości i spokoju.
Smok Wojny
Smoki ze swej natury są waleczne i często toczą między sobą boje. Od niedawna smoki Mentorów znajdują na wyprawach dziwny, czerwony płyn. Alchemicy nadali mu nazwę Szkarłatnego Eliksiru Przemiany ze względu na kolor oraz działanie eliksiru na smoki. Nie każdy gad jest gotów dźwigać brzemię wiecznego niebezpieczeństwa i bitew, więc tylko te najbardziej waleczne, posiadające co najmniej 1000 wygranych pojedynków, mogą stać się przedstawicielami tego bojowego żywiołu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz